Skal jeg reklamere for min artikel?

Der publiceres i øjeblikket formentlig ca. 1 million videnskabelige artikler om året og det kan derfor være vanskeligt at få læserne til at opdage din artikel med mindre du har tænkt grundigt over de rigtige ord i artiklens titel, abstrakt og tekst så den søges frem på PubMed i relevante søgninger. Der er derfor en begyndende tendens til at man gør opmærksom på sine publikationer i andre medier så som f.eks. de sociale medier eller referenceplatforme m.v.

Det virker måske ikke så dansk at reklamere for sig selv f.eks. via opslag på facebook men hvorfor egentlig ikke?

Det er også en god idé at holde sin publikationsliste opdateret på f.eks. www.academia.edu, MyNetResearch, ResearchGate og f.eks. på ORCID. Der er givetvis også en række andre steder på nettet som vil være relevante.

Det er givet, at man ikke kan opdatere lister på utallige steder, så du bliver nødt til at vælge, hvor det vil være mest relevant for dig.

Arkiv
Søg via tags